Showbonden vårtalar vid Norrköpings valborgsfirande

Norrköping välkomnar våren med traditionsenligt Valborgsfirande i Folkparken. Upplev Norrköping kan även stolt presentera årets vårtalare Susanna Karlsson, mest känd från den senaste säsongen av Bonde söker fru. Hon kommer att bjuda på ett värmande tal om livet på gården och att välja och känna med hjärtat.

- Vilken ära att få hålla årets vårtal! Jag är nervös, men väldigt glad över att få dela mina tankar och mina vårtecken, säger Susanna Karlsson.

Susanna Karlsson - Showbonden

Mjölkbonden Susanna Karlsson växte upp på Stjärnebergs Gård utanför Valdemarsvik. Där arbetar hon på halvtid med gårdens cirka 120 kossor. Utöver bondelivet så har showbiz och underhållning alltid varit ett stort fokus i hennes liv. Den tiden hon inte spenderar på gården frilansar hon som showartist i Norrköping, och framförallt dansen ligger henne varmt om hjärtat. Hon har samlat på sig dansutbildningar från Linköping Stockholm och New York, innan hon tillslut kommit fram till att det är på gården hon vill vara.

- Nu har jag förmånen att både kunna stå på scenen och jobba hos korna, säger Susanna.

Valborgsfirandets program börjar vid 19:50 och leds av Marcus Fyrberg. Kvällen bjuder även på musik från Hemvärnets musikkår och KFUM kören tillsammans med W6-kören. Där får vi självklart höra de traditionella sångerna Vårvindar friska och Längtan till landet tillsammans med populärmusik och allsång.

-Hemvärnets musikkår under ledning av Lars Hedlund
-KFUM kören och W6 kören under ledning av Eva Harmén