Traditionell Julgransplundring!

Pressmeddelande   •   Jan 10, 2017 13:11 CET

Foto: Mattias Lindh

Äntligen dags för julgransplundring, alla barns höjdpunkt! Klockan 17.45 den 13 januari är det samling på Tyska Torget i Norrköping och klockan 18.00 är dansen i full gång runt julgranen. Hemgårdens folkdanslag leder traditionellt dansen och vi får uppleva klassiker som ”Små grodorna”, ”Prästens lilla kråka” och stamp- och klappfinalen ”Raketen”. Torget brukar myllra av glada och spralliga barn tillsammans med föräldrar eller far-och morföräldrar. Klockan 18.30 avslutas dansen och alla barn får med sig en godispåse hem.

Fri entré.

Frågor besvaras av Carita Nordh, Evenemangskoordinator Upplev Norrköping