Upplev Norrköping med partners kan stolt presentera Idrottskalaset. Första artist klar – Miriam Bryant!

Tillsammans med 12 stycken lokala partners är Upplev Norrköping glada att presentera Idrottskalaset – folkfesten under SM-veckan i Norrköping! Idrottskalaset är ett samarbete mellan Upplev Norrköping, Norrköpings kommun, Stadium, Kolmården, Ner på stan, Samhälls&Eventfastigheter, Ingelsta shopping, Rejmes, Hyresbostäder, Norrköpings Tidningar, Holmen, Swedbank och Gigantprint. Idrottskalaset äger rum under SM-veckan på Tyska Torget i Norrköping.

Den 6-13 juli står Norrköping som värd för SM-veckan, ett av Sveriges största idrottsliga evenemang. Intresset för evenemanget har varit rekordstort och närmare 50 st svenska mästerskap kommer att avgöras i Norrköping i sommar. Som stolt värdstad är Norrköpings vision att skapa en idrottslig folkfest som lämnar avtryck.

Idrottskalaset är ett gratis arrangemang under SM-veckan och är fyllt med en rad aktiviteter för stora som små, Norrköpingsbor som besökare. Idrottskalaset på Tyska Torget och i Strömsparken kommer erbjuda allt från spännande prova på-aktiviteter och tävlingar till konserter.

Först ut bland artistnamnen är Miriam Bryant! Med 2015års upplaga av ”Så mycket bättre” i ryggen, där fler av hennes låtar tagit sig högt upp på topplistorna, ger sig Miriam ut för att möta publiken live. Med en bred repertoar med tidigare hits som ”Push Play” och ”Dragon”, nya tolkningar från ”Så mycket bättre” och helt nytt material ger hon sig ut på en riksomfattande turné med stopp bl a på Tyska Torget i Norrköping!

”Vi gillar idrottsfester och vi älskar Norrköping” säger Thomas Walden som representant för Ner på stan och fortsätter. ”När Upplev Norrköping tar initiativet och bjuder upp till idrottskalas är det naturligt för oss att ekonomiskt stödja detta. Idrott och kalas förenar människor, olika åldrar och kulturer. Skapar stolthet och håller ihop vår stad Norrköping”.

"Vi är glada över att vara en partner till ytterligare ett stort evenemang. Idrottskalaset kommer att visa upp Norrköping som en härlig evenemangsstad!" fortsätter Mattias Zingmark, Marknadschef Kolmårdens Djurpark AB.

"Det känns jätteroligt att kunna bjuda Norrköpingsbor såväl som besökare på den här festen – ett evenemang som kommer att göra SM-veckan till en riktig folkfest. Jag är glad över näringslivets medverkan och stora engagemang i det här projektet. Det visar på mycket god samverkan i Norrköping" säger Stefan Papangelis, VD Upplev Norrköping AB.

Om SM-veckan i Norrköping
SM-veckan äger rum den 6-13/7 2016 i Norrköping och arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med specialidrottsförbund och Norrköpings kommun. Sveriges Television är sändande bolag.

Läs mer om Idrottskalaset och SM-veckan på www.norrkoping.se/smveckan
Varmt välkomna till en idrottslig folkfest i Norrköping!

• Sport