Valborgsfirande i Folkparken

Våren i Norrköping välkomnas traditionsenligt med Valborgsfirande i Folkparken. Upplev Norrköping presenterar stolt årets vårtalare Cathrine Tibbling. Hon kommer att bjuda på ett inspirerande tal om vårvärme, vänskap och goda relationer blandat med ett glatt sinne och goda skratt.

- Det är otroligt ärofyllt och jättekul att få tala på Valborg. Jag kommer att prata om vänlighet, bekräftelse och omtanke – något som ligger mig varmt om hjärtat och som bidrar till att Norrköping är en sådan trevlig stad att bo i, säger Cathrine.

Cathrine Tibbling

Författaren och föreläsaren Cathrine Tibbling har alltid nära till skratt. Så pass nära att skratt är hennes främsta arbetsredskap genom föreläsningar om arbetsglädje och motivation. Med utgångspunkt från det som är bra i vardagen, förklarar hon effekterna som ett gott skratt och humor för med sig.

Att välja glädje är alltid det bästa alternativet för att må bra. Cathrine har skrivit tre böcker inom ämnet och hon är även krönikör i Mera Norrköping samt Mera Linköping.

- Nu gäller det att ta del av växtkraften som våren erbjuden och samtidig växa själva som individer. Bjuda på ett leende, en vänlig gest, en ärlig komplimang bland varandra och skapa ett hållbart och glädjefyllt Norrköping, säger hon.

Kl 19.50 börjar firandet och pågår i takt med att skymningen faller. Kvällens programvärd är Marcus Fyrberg som leder oss genom aprilkvällen med sång från Team Ullis, Hemvärnets musikkår och KFUM tillsammans med W6-kören. Det bjuds på traditionella sånger såsom Vårvindar friska och Längtan till landet tillsammans med inslag av populärmusik och allsång. Passa även på att spela en runda på Norrköpings Äventyrsgolf som är öppen under kvällen.

-Hemvärnets musikkår under ledning av Lars Hedlund
-KFUM kören och W6 kören under ledning av Eva Harmén