Funakoshi distribuerar Gradientechs CellDirector i Japan

Gradientech AB, utvecklare av innovativa produkter för avancerade cellstudier, utökar sitt distributörsnätverk i Asien med Funakoshi Co., Ltd. för att växa på den japanska marknaden.

Idag signerades avtalen med japanska Funakoshi för att distribuera Gradientechs nyligen lanserade CellDirector produkter på den japanska marknaden. Funakoshi är en välkänd distributör av life science-produkter i Japan och erbjuder sina kunder ett spännande utbud av de senaste produkterna på den internationella marknaden.

"Vi fick tidigt ett gott och väldigt professionellt intryck av Funakoshi. De har ett brett utbud av reagenser och olika assays från ledande tillverkare över hela världen och vi ser det väldigt positivt att Funakoshi kontaktade oss och vill introducera våra CellDirector-produkter för de japanska forskarna,"säger Sara Thorslund, vd på Gradientech. "I Japan finns en stark tradition hos forskare att alltid göra sina inköp via en japansk återförsäljare, så en väl fungerande distributör är ett måste för oss för att växa i Japan. Vi har haft förfrågningar från japanska potentiella kunder tidigare så det ska bli spännande att se vår försäljningsutveckling med Funakoshi."

Gradientech har fått avancerat affärsutvecklingsstöd genom Uppsala Innovation Centre (UIC) i programmet UIC Business Lab.

Sara Thorslund, vd
E-post: sara.thorslund@gradientech.se, tel: +46(0)736 29 35 80

Om Funakoshi Co., Ltd.
Funakoshi är en av Japans ledande distributörer av reagens, assays och instrument för forskare inom life science området och närliggande områden. Funakoshi erbjuder sina japanska kunder ledande produkter från tillverkare över hela världen. För mer information om Gradientechs produkter som nu finns tillgängliga hos Funakoshi, vänligen kontakta Dr Kazuhiko Mitsui (tel: +81-3-5684-1653) eller besökwww.funakoshi.co.jp