Midroc Europe investerar i CheckProof

Midroc Europe blir med investeringen ny delägare i CheckProof. Det nya partnerskapet innebär att fler kunder i bygg- och industrisektorn kommer kunna ta del av digital underhållsservice.

CheckProof är ett digitalt system som hjälper företag ta kontroll över sin verksamhet i syfte att skapa struktur, trygghet och säkerhet. Tjänsten digitaliserar olika checklistor och inspektionsunderlag som vanligtvis finns i pappersformat. Midroc Europe och CheckProof har under 2017 genomfört flera pilotprojekt tillsammans. Ett av pilotprojekten har genomförts i Hofors hos en av Midrocs kunder, där CheckProof använts i det löpande underhållsavtalet.

- Vi var i stort behov av ett system som kunde underlätta för oss i vårt dagliga arbete. Vi fick möjlighet att testa att arbeta med CheckProof och det har verkligen underlättat oerhört, den största fördelen är hur lätt det är att använda, säger Joakim Sundberg, projektledare för Midroc i Hofors, som deltagit i pilotprojektet.

Efter flera lyckade pilotprojekt går alltså Midroc Europe in och investerar i CheckProof, och blir i samband med nyemissionen delägare till 26,7%. Investeringen möjliggör för Checkproof att bygga upp organisationen och att vidareutveckla systemet ytterligare.

- Vi startade CheckProof för 3 år sedan och sen dess har det hänt otroligt mycket. Vi har i dag flertalet stora kunder inom olika branscher och verksamheter, varav flera multinationella företag. Eftersom Midroc är marknadsledande inom industrisektorn känns de som en perfekt partner. Med Midroc får vi inte bara in kapital utan en enorm kompetens och erfarenhet, säger Håkan Holmgren, VD och grundare av CheckProof.

- För oss innebär investeringen i CheckProof starten på ett långsiktigt samarbete. I och med partnerskapet kan vi nu dessutom bredda Midrocs erbjudande. Vi tror verkligen på produkten och ser att den fyller ett tomrum som finns i branschen idag, säger Christer Wikström, en av Midrocs koncernchefer.

Det nya partnerskapet innebär möjligheter för fler kunder inom bygg- och industrisektorn att utveckla och digitalisera sitt underhållsarbete.

CheckProof har fått stöd i sin affärsutveckling genom UICs program UIC Business Prep och genomför i dag UIC Business Accelerator.

Stina Thor, marknads- och kommunikationschef

Håkan Holmgren, vd CheckProof
Tel: 070-546 43 36,
E-post: hakan.holmgren@checkproof.com