ScandiDos är bland de 50 snabbast växande teknikföretagen för fjärde året i rad

Sweden Technology Fast 50 är en årlig utmärkelse där revisions- och konsultföretaget Deloitte korar de snabbast växande teknologiföretagen i Sverige. UICs alumnbolag ScandiDos är med på listan för fjärde året i rad. Samtidigt placerade sig ScandiDos även för fjärde gången på Deloittes lista Technology Fast 500 EMEA.

ScandiDos grundades 2002 av en grupp fysiker och ingenjörer i Uppsala. I dag har bolaget vuxit till 28 anställda med huvudkontor i Uppsala samt dotterbolag i USA och Kina. ScandiDos är för fjärde året i rad både med på Deloittes rankning Sweden Technology Fast 50och på Deloittes internationella rankning Technology Fast 500 EMEA.

Företaget omsätter 43 miljoner kronor och har enligt Deloitte en omsättningstillväxt på 406 procent under en femårsperiod. ScandiDos utvecklar unika mätsystem inom strålterapi­området för behandling av bland annat cancer.

Bolaget har tidigare fått stöd i sin affärsutveckling genom Uppsala Innovation Centres program UIC Business Accelerator och ingår idag i UIC Alumni.

Deloittes rankning inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknik, från internet, datorutrustning och media till bioteknik.

Görgen Nilsson, vd
ScandiDos
E-post: gorgen@scandidos.se

• scandidos