Ny fastighetschef för Studentstaden

Joakim Palestro blir ny fastighetschef för Studentstaden, som är ett av fyra distriktskontor inom Uppsalahem. Studentstaden består av cirka 4 000 studentbostäder fördelade på områden som Rackarberget, Flogsta, Kåbo och Kapellgärdet.

Uppsalahem har ägt Studentstaden sedan 2011 och har sedan dess nyproducerat cirka 350 studentbostäder i Kåbo. De kommande åren finns planer på renoveringar av Rackarberget samt ytterligare nyproduktion av studentbostäder på Rackarberget, Rosendal, Kåbo och Kapellgärdet

- Med Joakim som fastighetschef får vi en erfaren ledare som har ett stort kontaktnät inom studentbostadssfären både i Sverige och i Uppsala, säger Benny Enholm, förvaltningschef och vice vd för Uppsalahem. Studentstaden är idag den självklara bostadsaktören för många av Uppsalas studenter och det är en viktig roll att utveckla, menar Benny Enholm.

Joakim Palestro har tidigare arbetat med verksamhetsutveckling på Uppsalahem och haft ledande befattningar vid Högskoleverket. I mitten av oktober avgår Joakim Palestro som ordförande i Uppsala Bostadsförmedling, ett uppdrag som han haft sedan förmedlingen startade för två år sedan. Tidigare har Palestro också varit ledamot i Uppsalahems styrelse.

- Jag har fått ett stort förtroende att fortsätta utveckla en framgångsrik verksamhet med kompetenta medarbetare. Jag ser fram emot att fortsätta stärka Studentstadens position som en av de mest tongivande aktörerna på Uppsalas studentbostadsmarknad, säger Joakim Palestro, tillträdande fastighetschef.

Palestro tillträder som fastighetschef den 1 oktober 2017.

För frågor:

Benny Enholm, förvaltningschef och vice vd Uppsalahem, 0708-21 62 21 benny.enholm@uppsalahem.se
Joakim Palestro, fastighetschef Studentstaden, 0725-93 46 61 joakim.palestro@uppsalahem.se

Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag med 16 000 bostäder (inklusive Studentstaden) runt om i Uppsala. Totalt har nästan 30 000 Uppsalabor sin bostad hos Uppsalahem i områden som Luthagen, Sävja, Kvarngärdet, Kåbo och Gottsunda. Uppsalahem har cirka 260 anställda och omsätter över en miljard kronor.