Uppsalahem nominerat till Solenergipriset

Svensk Solenergi delar för tolfte gången ut ”Årets solenergipris” i anslutning till sitt årsmöte under EcoForum i Älvsjö, Stockholm. Uppsalahems bostadshus Frodeparken med Nordens största solcellsfasad är nominerad i kategorin ”årets anläggning”

I Frodeparken har Uppsalahem kombinerat ny teknik med en spännande arkitektur genom att ge byggnaden en futuristiskt utformad fasad av solceller. Den unika fasaden är Nordens största solcellsfasad för bostäder och mottog 2014 också Uppsalahem Skanskas Gröna framtidspris för Frodeparken.

Prisceremonin hålls onsdag 22 april i anslutning till andra prisutdelningar på EcoForum,

”Årets anläggning” avser en anläggning som kan marknadsföras som ett bra exempel och ges till den som låtit uppföra anläggningen (anläggningsägare). Juryn ska beakta såväl ekonomi som tekniskt utförande. Avser såväl solvärme- som solelanläggningar, varför man kan överväga att dela ut två pris alternativt dela ut ett eller flera omnämnande.”

Svensk Solenergi

För mer information: Linda Ryttlefors, kommunikationschef Uppsalahem, 018-727 34 22 eller linda.ryttlefors@uppsalahem.se

• solenergipriset
  • hållbart byggande