BACH!!! - Claudio Bohórquez ersätter Andreas Brantelid

BACH!!! Tre dagar, tre solister och tre utropstecken
Obs! Claudio Bohórquez ersätter Anderas Brantelid.

Nu är det dags! Till helgen väntar ett svårslaget tillfälle att få njuta av Bachs samtliga solosviter för piano, cello och violin - live, i rad och under en helg - med solister som tillhör det absoluta toppskiktet i världen: Christian Ihle Hadland, Isabelle Faust och Claudio Bohórquez som ersätter Andreas Brantelid, som ställer in sin medverkan pga sjukdom.

www.claudiobohorquez.com/en/biography

Den internationellt erkände cellosolisten Claudio Bohórquez ersätter Andreas Brantelid som måste ställa in sin medverkan pga av sjukdom. Bohórquez kommer att framföra J.S. Bachs sex solocellosviter BWV 1007-1012 som planerat.

Claudio Bohórquez bördig från Peru och Uruguay har hyllats som en av de mest spännande och fascinerande musikerna i sin generation av dirigenter, publik och kritiker. Han vunnit en rad musiktävlingar och turnerar som solist över hela världen. Vi är mycket glada att vi kan erbjuda denna hyllning till Bach med en spännande cellosolist som spelar för första gången i Sverige.

Fredag 2/2 19.00 Sal B
Cellisten Claudio Bohórque spelar J.S. Bachs sex solocellosviter BWV 1007-1012.

Lördag 3/2 18.00 Sal B
Pianisten Christian Ihle Hadland spelar J.S. Bachs sex solopartitorna för piano BWV 825 – 830.

Söndag 4/2 16.00 Sal B
Violinisten Isabelle Faust spelar J.S. Bachs partitor och sonater för soloviolin BWV 1001–1006.

• Stockholm

Uppsala Konsert & Kongress är mötesplats för kulturliv, företag och organisationer. Här arrangeras konserter, föreställningar, kongresser, konferenser, event och banketter. I de olika konsertsalarna framträder internationella, nationella och lokala artister inom alla musikaliska genrer. Vår ledstjärna är att, med ett programutbud som präglas av mångfald och hög kvalitet, välkomna alla.

#uppsalakonsertkongress