Grammisdrottningen Jenny Wilson till Uppsala 10 maj

Årets Grammisgala dominerades av Jenny Wilson. Hon var nominerad i sju kategorier. Det blev seger i fyra. Nu kommer hon till Uppsala med sitt band och en energisk show.

Lördag 10 maj 20.00
Sal B

Jenny Wilson intar ständigt nya marker. Under våren har hon hunnit med att nomineras till sju Grammis och vinna fyra, spela tillsammans med Radiosymfonikerna och framförallt släppa sitt nya, efterlängtade album Demand the impossible. Det är med materialet från den skivan som hon nu ger sig ut på en kortare sverigeturné. Ett av de exklusiva stoppen görs i Uppsala Konsert & Kongress 10 maj.

Med sig på scen har hon ett helt band som kommer att backa upp Jenny Wilson och det nya mer politiska och elektroniska materialet – men också ge de äldre älskade låtarna en vital ljudbild. Det finns goda förutsättningar för en oerhört energisk livekonsert.

– Det blir maffigt. En konsert handlar ju inte bara om musiken. Det visuella är också extremt viktigt. Vi har i nuläget bara hunnit göra några få spelningar med nya materialet men vi känner verkligen att vi är på rätt spår. När vi kommer till Uppsala Konsert & Kongress har vi hunnit spela ihop oss. Då kommer energin att vara väldigt fysisk, sa Jenny Wilson i en intervju med UKK-podden konsert tidigare i vår.

Inför konserten i Uppsala Konsert & Kongress 10 maj går det att lyssna på UKK-podden konserts intervju med Jenny Wilson. I intervjun berättar Jenny om inspirationen till senaste skivan och om hur det är att återvända till scenen efter en tids frånvaro. Podcasten går att lyssna på via iTunes, Soundcloud eller på Uppsala Konsert & Kongress hemsida.

Arrangör

Kontakt
Patric Kiraly, konsertledning/musikproducent, Uppsala Konsert & Kongress AB, 018-727 90 32 patric.kiraly@ukk.se