Säsongsstart för Market och brunch på UKK - 28 januari

Brunchen står uppdukad på UKK. Musik, konst, pyssel och skojiga aktiviteter för liten och stor serveras därtill. Ett avslappnat lördagshäng där både mage, hjärta och hjärna får sitt. Fri entré. Säsongsstart för Market!

Vid tio tillfällen i vår bjuder Market på lördagshäng, brunch, musik, café och kulturaktiviteter för stora och små. Vi inleder Market-våren med att spela BlindBots under Håkan Lidbos kreativa ledning.

BlindBots, vad är det?
En blandning av blindbock och Pacman, fast i verkligheten! Man spelar i lag om två – den ena har en styr-låda med knappar och joystick. Den andra sätter på sig hjälm, hörlurar, svärd och sköld.

Med hjälmen för ögonen blir man blind, men i hörlurarna hörs röstkommandon som lagkompisen kontrollerar med joysticken; ”gå framåt”, ”gå bakåt”, ”sväng höger”, ”sväng vänster”, eller knapparna; ”ducka!”, ”hugg!”. Den som först lyckas klippa till motståndaren med gummisvärdet (löst och snällt förstås) vinner matchen. Klassiska datorspelsljud gör vår lekupplevelse komplett, och vi vågar lova att det blir både tramsigt, nostalgiskt och jätteroligt!

• barn
  • market
  • familjeföreställning
  • ukk

• Stockholm

Uppsala Konsert & Kongress är mötesplats för kulturliv, företag och organisationer. Här arrangeras konserter, föreställningar, kongresser, konferenser, event och banketter. I de olika konsertsalarna framträder internationella, nationella och lokala artister inom alla musikaliska genrer. Vår ledstjärna är att, med ett programutbud som präglas av mångfald och hög kvalitet, välkomna alla.

#uppsalakonsertkongress