Sarah Klang till Uppsala Konsert & Kongress

Artisten på allas läppar
Med en karriär som knappt bara börjat är Sarah Klang redan namnet på allas läppar. Under de senaste halvåret har hon fått fäste högt upp i P3s rotation med ”Left Me On Fire” och ”Mind”, golvat Sveriges TV-tittare genom framträdanden i ”På Spåret” och ”P3 Guld”, blivit Grammis-nominerad, och hunnit släppa 2018 års mest omtalade album – ”Love In The Milky Way”. Lovorden har haglat över albumet från alla håll och vårens turnédatum har sålt slut, ett efter ett. På fredag släpper vi biljetterna till Sarah Klangs konsert i Uppsala!

Fredagen 18 maj 20.00, Uppsala Konsert & Kongress, Restaurangen
18.00 Dörrar öppnar för gäster med middagsbiljett
18.45 Dörrar öppnar för gäster med endast konsertbiljett

OBS! Biljetter släpps fredag 23/2 10.00, ukk.se

”Love In The Milky Way” har hyllats för sina exceptionella låtar, sin stora och samtidigt återhållsamma produktion, och Sarahs oemotståndliga röstkonster. Ett debutalbum som rört recensenter och lyssnare till tårar.

Under våren och sommaren befinner sig Sarah Klang och hennes band på turné genom Sverige med avstickare till Tyskland, USA och Norge längs vägen. Vi är stolta och glada över att välkomna Sarah Klang till UKK:s intima scen i restaurangen.

"Bästa svenska debutalbumet jag någonsin hört" - Jan Gradvall i TV4 Nyhetsmorgon

"Hon är artisten som alla längtat efter: som står för någonting alldeles nytt, alldeles färdigt, alldeles eget och och som det är alldeles omöjligt att inte golvas av." – Svenska Dagbladet

"Sarah Klang är på god väg att skaka upp samma kollektiva eufori som när Håkan Hellström och José González fick sina bullrande genombrott." – Göteborgs-Posten

”Den osannolika debutanten Sarah Klang välte en fullsatt teaterlokal med en sorts hjärtekrossad Weeping Willows-tradition på steroider, i en mantel med orden ”Saddest girl in Sweden” och med en röst större än samtliga använda klichéer.” – Dagens Nyheter

• Stockholm

Uppsala Konsert & Kongress är mötesplats för kulturliv, företag och organisationer. Här arrangeras konserter, föreställningar, kongresser, konferenser, event och banketter. I de olika konsertsalarna framträder internationella, nationella och lokala artister inom alla musikaliska genrer. Vår ledstjärna är att, med ett programutbud som präglas av mångfald och hög kvalitet, välkomna alla.

#uppsalakonsertkongress