Projekt Wärsta Gård slutsålt

Anrika Wärsta Gård från 1760-talet har genomgått en mycket omfattande renovering samt tillbyggnad. Den tidigare förskolan har genom Urban Properties moderniserats och byggts om till tio bostadslägenheter. Fastigheten kommer framgent ägas och drivas av en bostadsrättsförening.

Projektet förvärvades sommaren 2016, tillträdes sommaren 2017 och färdigställdes sommaren 2018. Samtliga tio lägenheter är nu sålda och de nya medlemmarna tar över fastigheten mot slutet av september.

Ombyggnationen har skett i nära samarbete med arkitekter, antikvarie samt entreprenörerna på plats.

"Projekt Wärsta Gård har varit en omfattande restaurering av en gammal mycket charmig men nedgången byggnad från 1700-talet. Vi är mycket nöjda över slutresultatet och hoppas och tror att framtida boende, grannar och tidigare ägaren Byggnadsstiftelsen Wärsta Gård är glada över det fantastiska resultatet. Vi är såklart glada över att samtliga lägenheter har sålts och välkomnar boende att få ta del av detta fantastiska hus" säger Didrik Holm på Urban Properties.

• Stockholm