Urbangreen anställer ny CFO och utser ledningsgrupp

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2019 08:12 CEST

Som ett led i att fortsätta att bygga och organisera Urbangreen för fortsatt tillväxt har Magnus Söderberg anställts som ny CFO. Magnus har erfarenhet från flertalet branscher och som entreprenör. Han har tidigare arbetat på företag såsom Independent Wine Company/Lively Wines, Wrapp, Redeye och Boxbuddy.

”Jag är mycket glad över att nu kunna presentera ett fullständigt lag för vår tillväxtresa där Magnus kommer att komplettera övriga teamet med sin erfarenhet och sitt ambitiösa, nyfikna och prestigelösa sätt”, säger Therese Lundstedt, VD Urbangreen.

En ny ledningsgrupp har även tillsatts som ska göra det möjligt för bolaget att fortsätta växa både sett till sedumproduktion men också i antalet och storleken av entreprenadprojekt runt om i Sverige.

”Ledningsgruppen är nu en bra mix av gedigen erfarenhet av både gröna tak samt entreprenad och nya färska ögon med andra infallsvinklar – jag är mycket glad och stolt över det här teamet”, säger Therese Lundstedt.

Urbangreens ledningsgrupp

Therese Lundstedt, VD samt marknadschef
Louise Qvarnström, vice VD och chef för projektorganisationen
Marcus Edvinsson, försäljnings- samt produktchef
Magnus Söderberg, CFO
Jörgen Lundberg, chef för sedumförsäljning samt inköp
Dagar Groblad, produktionschef

Urbangreen är ett av Sveriges ledande bolag inom greentech med djup kunskap och lång erfarenhet inom gröna lösningar i stadsmiljö.

Genom egna innovationer erbjuder Urbangreen klimatsmarta och hållbara vattenväxtsystem, gröna tak, biotopväggar, sociala taklandskap med mera.