Över 100 000 kurssökande med ny design

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 09:01 CET

Det nya året kickstartade i rekordfart på kurser.se. Sajten fick en ny design med förbättrad sökpedagogik. I slutet av månaden kunde man räkna till 106 000 besökare som hade varit inne på www.kurser.se och sökt en kurs, tre gånger så många som på ett fullsatt Råsundastadion.

I januari hittade 10 000 personer en danskurs på kurser.se och 50 personer visade intresse för kursen Bygg din egen solfångare. Kurser.se samarbetar bland annat med många av de stora studieförbunden, som till exempel Medborgarskolan, Sensus, Studieförbundet Vuxenskolan och Folkuniversitetet.

– Flera av våra partners har utökat sitt kursutbud på kurser.se och idag kan du i stort sett hitta alla Sveriges fritidskurser på en och samma plats, säger Fredrik Andersson, Informationschef Findcourses Global AB.

Det är inte bara antalet besökare på sajten som har ökat, utan även tiden som den genomsnittlige besökaren spenderar på sajten. Antalet skickade intresseanmälningar uppgick till cirka 3 600, vilket är bra siffra då man bortser från alla personer som ringer eller klickar sig vidare till kursarrangörens hemsida.

– Vi märker att våra användare känner sig bekväma med upplägget på sajten när de tar sig tid att granska och jämföra olika kurser för att sedan agera direkt genom att skicka en intresseanmälan, säger Fredrik Andersson.

Kommentarer (0)