Hantverk så in i Norden

Hantverk så in i Norden

Idag startar Hantverksdagarna i Arcus Luleå och en av utställarna är Utbildning Nord med hantverksstuderande från Hedenäset. Studerande från frisör (enda frisörutbildningen som inriktar sig i huvudsak mot vuxenstuderande) och snickeri visar prov på sina färdigheter. Dessutom deltar studerande från reparationsskomakarutbildningen som är en unik utbildning, nära nog den enda kvarvarande utbildningen i hela Norden.

Besök oss på mässan i Arcus 5-7 oktober. Mässan är öppen mellan kl 10-17.

Vi finns i monter 403

I över 40 år har Utbildning Nord i Övertorneå anordnat yrkesutbildningar för arbetsmarknadens behov för studerande från Finland, Norge och Sverige. Årligen studerar ca 500 personer hos oss inom vitt skilda yrkesområden såsom automationsteknik, ekonomi, IT, media, restaurang och storkök, vård, bygg, hantverk frisör, elteknik, kylteknik, fordonsteknik, plåtteknik och CNC-teknik. Vi har dessutom ca 60 svenska gymnasieelever inom sex olika yrkesprogram. Utbildning Nord har ca 70 anställda i en verksamhet som bedrivs i en kreativ och mångkulturell miljö. Utbildning Nord är certifierade enligt IS0 9001-2008. Mer information om oss hittar du på www.utbnord.se