Möt elever och skolor på Järvaveckan

Nyhet   •   Jun 12, 2019 14:50 CEST

Årets Järvavecka har startat. På plats kan du träffa elever, lärare och andra medarbetare från Stockholms stads skolor. Upplev rörelse och aktiviteter med Rinkebyskolan eller möt Enbacksskolans volontärer i vimlet.

Några exempel ur programmet:

Enbacksskolan finns bland annat på plats i dag 12/6 och i morgon 13/6. Möt skolan i ett tält på området eller träffa elever som arbetar som volontärer på Järvaveckan. Volontärerna kommer bland annat att hjälpa till med enkätundersökningar och skolan kommer även att jobba för att utveckla sin PRAO-verksamhet. Kontaktperson: Raija Ikonen, rektor, raija.ikonen@stockholm.se eller telefon 08 - 50803925.

Rinkebyskolan deltar på torsdag 13/6. Fokus ligger på rörelse och aktiviteter före, under och efter skoltid. Elever från skolan kommer att berätta om hur de tillsammans med Rinkeby Ungdomsgård ordnar aktiviteter för yngre barn under loven. Kontaktperson: Martin Malmberg, rektor, martin.malmberg@stockholm.se eller 076 - 1241505.

Stockholms stad gör också andra aktiviteter på Järvaveckan, se programpunkter här.