Äntligen finns UR Play i Apple TV

Nu finns UR Play i den fjärde generationens Apple TV. Missa inte Brita Zackari och Ulf Ellerviks populärvetenskapliga resa i Grym kemi eller Jan Gradvalls Polarprissamtal med Max Martin. De yngre vetgiriga kan nu också lättare ta del av underhållande och lärorika favoriter som Livet i bokstavslandet och Tripp, Trapp, Träd.

Nu blir det ännu lättare att titta och lyssna på UR:s underhållande och lärorika dokumentärer, fakta- och barnprogram, och i Apple TV kan man också söka och spela upp alla våra radioprogram. I slutet av februari lanserades webbversionen av nya UR Play. I april kom apparna för IOS och Android och nu finns alla program i UR Play även i Apple TV.

De äldre kunskapstörstande hittar alla UR:s program i Vuxenvärlden och de yngre hittar program för barn upp till cirka 12 år i Barnvärlden. På appens startsida, under ”Urval”, finner du även program som UR:s redaktörer tipsar om. I Vuxenvärlden hittar du bland annat Jan Gradvalls Polarprissamtal med Max Martin, Sofia B Karlssons föreläsning om Fotbollen och manligheten eller dokumentären om Jinkx Monsoon, en av USA:s mest älskade dragartister. I Barnvärlden tipsar vi om den spännande dramaserien Spegelvänd, populära Livet i Bokstavslandet och för de allra yngsta, ett besök i fågelholken i Tripp, Trapp, Träd.

Du som har fjärde generationens Apple TV hittar UR Play-appen i TV App Store. Ladda ner den helt gratis.

• ur play
  • apple tv