FordStore BilMånsson och Bryntesson Motorsport förlänger samarbete

FordStore BilMånsson i Halland förlänger det framgångsrika samarbete med V8 Thunder Cars-teamet Bryntesson Motorsport som inleddes 2016. Med Mattias Lindberg bakom ratten blev det ett SM-silver 2016 och i år bärgades SM-guldet efter en fantastisk säsong där Mattias tog sju segrar på tolv heat. På vägen till SM-guldet avverkades också flera lyckade event där Bryntesson Motorsport var på plats med båda sina Ford Mustang GT för att representera FordStore BilMånsson.

– Nästa år blir det fler event som vi gör tillsammans, säger Clas O Månsson, VD för BilMånsson i Halland. Bland annat kommer Bryntesson Motorsport att vara på plats med sin trailer och sina bilar när vår nya FordStore Värnamo på Bredasten vid E4:an premiär öppnar vintern 2018. Vi kommer även att samarbeta runt ett antal andra evenemang för att nå ut till våra kundgrupper på ett bra sätt. Under våren kommer vi även bjuda till en stor visning i Halmstad av den nya Ford Mustangen av 2018 års modell.

FordStore BilMånsson i Halmstad/Värnamo är Sveriges ledande Mustang-handlare och kopplingen till V8 Thunder Cars och den legendariska sportbilen känns naturlig.

– Ford Mustang är en bil som fungerar både för sportbilsentusiasten som vill njuta av en skön åktur som för den som vill ta ut sin bil på racerbanan, fortsätter Clas O Månsson. Ford Mustangs anor inom motorsport går långt tillbaka i tiden och vi är stolta över att kunna bidra till en fortsättning av den traditionen på svensk mark tillsammans med Bryntesson Motorsport. Det ger oss fina möjligheter att ta ut både kunder och personal till racerbanan för en riktig racingupplevelse.

Bryntesson Motorsport kommer även att genomföra en trackday på Anderstorp och Falkenberg för FordStore BilMånssons kunder där hela Ford Performance-programmet, som bland mycket annat inkluderar Ford Focus RS, kommer att visas. Nytt för 2018 är att FordStore BilMånsson representerar Ford Performance i Europa med tillbehör som tuning kits och mycket annat med originaldelsgarantier.

– Det är med stolthet som vi representerar både FordStore BilMånsson och Ford Mustang i Sverige både på och vid sidan av racerbanan, säger Tony Bryntesson, teamchef för Bryntesson Motorsport. Vi tog hem SM-guldet i år och vi kommer att få kämpa hårt för att försvara det nästa säsong – för oss är det viktigt att alltid göra vårt yttersta för oss själva och alla som bidrar till vår satsning på V8 Thunder Cars. Vi kommer att komma till start med minst två bilar och vi arbetar också med att få ut en tredje bil till start.

Kalender V8 Thunder Cars 2018

4-5 maj Ring Knutstorp