Västerås Tidning lanserar lokal jobbsajt: västeråsjobb.se

Den 1 december lanseras en ny hyperlokal jobbsajt – västeråsjobb.se. Målsättningen är att sajten ska bli den naturliga arenan för både företag som söker arbetskraft och arbetssökande. Bakom satsningen står Västerås Tidning och alla jobb på sajten har anknytning till Västmanlands län.

Planeringsarbetet för den nya satsningen har varit intensivt och bland annat har man tagit hjälp av en referensgrupp för utformningen av sajtens funktioner.

Mathias Såhlin, säljare på västeråsjobb.se och Västerås Tidning:

– Vi har jobbat tillsammans i en fokusgrupp, där flera viktiga rekryteringsaktörer har funnits med och varit delaktiga i utformningen och fått tycka till hur västeråsjobb.se på bästa sätt ska bli så bra och innehållsrik som möjligt.

Västeråsjobb.se är en jobbsökarportal för både arbetsgivare och arbetssökande. Målsättningen är att den ska bli den naturliga plattformen för att söka både personal och jobb i Västerås med omnejd. Alla jobb på sajten måste ha en anknytning till länet.

En uppgift för sajten är att hitta arbetskraft som inte aktivt söker ett nytt jobb. Till sin hjälp för det har västeråsjobb.se Västerås Tidnings starka varumärke och stora räckvidd.

Jessicka Staflin, säljare på västeråsjobb.se och Västerås Tidning:

– Vi arbetar intensivt med att sprida västeråsjobb.se både via vår papperstidning och vår sajt vasterastidning.se. På så sätt får våra platsannonsörer även möjlighet att fånga upp arbetskraft som redan har ett jobb och inte är aktivt arbetssökande.

Den nya jobbsajten kommer, förutom massor med jobb, även att innehålla en mängd information och tips om hur man får upp sin lön, skriver cv och så vidare.

Flera av länets arbetsgivare – bland andra Mälarenergi, Industriqompetens och Norén Lindholm – har redan tackat ja till att vara med från start.

• Tidningar, tidskrifter

• arbetsmarknad
  • rekrytering
  • tidning
  • söka jobb
  • media
  • arbete
  • jobb
  • västmanland
  • västerås

• Västerås

Västerås Tidning startades 1992 och är hela Västmanland lokaltidning. Vi når alla hushåll i Västerås, Hallstahammar och Surahammar via hushållsdistribution, resten av Västmanland täcks in genom ställdistribution. Vi erbjuder även gratis e-tidning. Läsarna får tidningen direkt hem i brevlådan varje helg och onsdag inför lönehelg. Vi har enligt TNS Sifo Orvesto ca 80 000 läsare. Vi har dessutom ett stort och växande antal besökare på våra digitala plattformar.

www.vasterastidning.se

www.västeråsjobb.se