Idag släpper Växjöbostäder 248 nya studentbostäder på Campus

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2018 11:00 CET

Kvarteret Docenten - 248 nya studentbostäder på Campus i Växjö

Växjöbostäder håller en fortsatt hög byggtakt och idag den 25 januari släpps 248 attraktiva studentbostäder för intresseanmälan på Boplats Växjö. De moderna studentbostäderna i kvarteret Docenten med inflyttning från 1 augusti är ett välkommet tillskott på Campus när allt fler studenter väljer Växjö som studieort.

– Vi är glada över att kunna erbjuda Växjös studenter ytterligare 248 nya studentbostäder till höstterminen 2018. Intresset för Växjö som studieort växer i samband med fler utbildningsplatser på både Linnéuniversitet och Polishögskolan, säger Anders Bengtsson (C), styrelseordförande på Växjöbostäder.

– På Docenten kan du antingen bo i en välplanerad etta med kokvrå eller dela en rymlig tvåa och hyran med en studiekompis.Från lägenheterna har du utsikt över en av de två innergårdarna på plan 2 som vi hoppas blir en spännande mötesplats för studenter året runt, berättar Maria Säterdal, VD på Växjöbostäder.

Hon fortsätter:
– Vi är oerhört stolta över det hållbara kvarteret Docenten. De närproducerade modulerna av trä från de svenska skogarna har gett moderna och välutrustade lägenheter. Detta är ett bygge som väckt stort intresse det senaste året och vi är glada att de nu blir tillgängliga för studenterna.

– Från kvarteret Docenten har du universitetet ett par minuter bort. Lika nära har du till universitetsbiblioteket, caféer, restauranger och pubar. Du har gym, sporthall och simhall i närområdet. Och blir du hungrig har du till och med en matbutik på bottenplanet, avslutar Maria Säterdal

Kort fakta om kvarteret Docenten

Totalt 248 studentbostäder

1 rokv ca 27 kvm, 240 st

2 rok ca 48 kvm, 8 st

Adress: Framtidsvägen 7A, 7B, 7C

Uthyrning: Lägenheterna förmedlas via Boplats Växjö från den 25 januari 2018, www.boplats.vaxjo.se

Inflyttning: från 1 augusti 2018

Hyror:
1 rokv 5 584 kr/mån (12 månader)

2 rok från 8 548 kr/mån (12 månader)

Utöver hyran tillkommer kostnader för varm- och kallvatten samt hushållsel enligt den förbrukning hyresgästen gör av med.

Mer information om kv Docenten hittar du på:
www.vaxjobostader.se

För mer information kontakta:

Anders Bengtsson (C), Växjöbostäders styrelseordförande, tel: 070 - 606 56 19
Maria Säterdal, VD Växjöbostäder, tel: 0470 - 59 90 00