Jennie Isberg blir Växjöbostäders kommunikationschef

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2017 14:00 CEST

Den 12 juni tillträder Jennie Isberg tjänsten som kommunikationschef och blir därmed en del av Växjöbostäders ledningsgrupp. Samtidigt blir hon chef för en helt ny organisation där digitalisering, kundcenter, bostadssociala gruppen och marknadsföring samt kommunikation ingår.

Växjöbostäder tillsätter Jennie Isberg som kommunikationschef och formar samtidigt en ny organisation som samlar kundcenter, bostadssociala gruppen och marknadsföring samt kommunikation. Dessutom ingår ansvaret för IT-funktionen och därmed för Växjöbostäders fortsatta digitalisering. Jennie tar även plats i Växjöbostäders ledningsgrupp.

– Vi vill ta ytterligare steg i vårt kommunikations- och servicearbete och därför har vi rekryterat Jennie till detta viktiga uppdrag. Hennes erfarenheter, kunskaper och bakgrund som framgångsrik marknadschef inom IT-branschen kommer att hjälpa oss att snabbare nå vår vision att bli ”Sveriges bästa hyresvärd”, säger Maria Säterdal, VD på Växjöbostäder.

Växjöbostäder har sedan sammanslagningen av Hyresbostäder och Växjöhem 2014 byggt upp en ny och stark organisation med siktet framåt. Under Jennies ledning ska Växjöbostäder bli ännu mer proaktiv och transparant i kommunikationsarbetet.

– Vi har en viktig roll i stads- och samhällsbyggandet och detta kräver omvärldskontakt och dialog med flera grupper i samhället – från hyresgäster och allmänhet till politiker och media, kommenterar Maria Säterdal.

– Med Jennies kunskaper kring digitalisering av verksamheter, samt hennes breda bakgrund inom marknad och kommunikation, förstärker vi en redan stark organisation med ytterligare spetskunskaper, säger Maria Säterdal.

Jennie Isberg kommer närmast från en tjänst som marknadschef på IT-företaget Lundalogik som utvecklar CRM-system, en mjukvara för att hålla koll på kunder och vad man sagt, gjort och lovat. Företaget har bland annat flera stora kunder inom fastighetsbranschen, vilket Jennie tar med sig in i sin nya roll.

– Jag har under flera år varit med på resor där såväl Lundalogik, som företagets kunder, gjort spännande förflyttningar till att bli mer kundtillvända. Det här är en bra grund att stå på nu när jag tar mig an en ny utmaning, säger Jennie Isberg och konstaterar också:

– När jag första gången hörde om den vision Växjöbostäders ledning satt upp, att bli Sveriges bästa hyresvärd, kände jag direkt att jag också ville vara med på denna resa. Jag ser fram emot att leda, förvalta och utveckla Växjöbostäders varumärke. Min förhoppning är att vi genom mer och stärkt kommunikation kommer att få ännu nöjdare hyresgäster.

Jennie tillträder den nya posten som Kommunikationschef den 12 juni, då hon även flyttar från Skåne till Småland.

Vid frågor kontakta:

Maria Säterdal, VD Växjöbostäder, tel: 0470 - 59 90 60

Jennie Isberg, tillträdande Kommunikationschef Växjöbostäder, tel: 0709 – 77 83 86

År 2016 färdigställde vi 211 lägenheter och under våren 2017 pågår produktion av 430 bostäder. Under 2016 utförde vi underhåll för ca 83 miljoner kronor i ett 100-tal olika projekt.