Växjöbostäder släpper 39 hyresrätter på Söder idag!

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2017 08:12 CET

Kv Skärvet, Järnvägsgatan 24, Växjö

Idag den 15 februari släpper Växjöbostäder 39 moderna hyresrätter på kvarteret Skärvet, Järnvägsgatan 24, på Söder. Inflyttning är den 1 december 2017.

I kvarteret Skärvet erbjuder Växjöbostäder 39 trivsamma och fräscha hyresrätter på 1–3 rok med rymliga balkonger. I flera av lägenheterna når du balkongen både från sovrum och vardagsrum.

Alla hyresrätterna har klinkers i hallen och ekparkett i vardagsrum, kök och samtliga sovrum. Badrummen är kaklade och har plastmatta på golvet. Det finns tvättmaskin och torktumlare eller kombinerad tvättmaskin och torktumlare. I köken finns diskmaskin, spis med induktionshäll samt kyl/frysskåp eller kyl och frys.

- Här har våra hyresgäster nära till både stad och natur. Allt ifrån shopping, kultur- och sportevenemang till ett rikt friluftsliv med Växjösjön och Bokhultets naturreservat i närheten, säger VD Maria Säterdal.

Maria Säterdal fortsätter:
- Området erbjuder även en helt ny vårdcentral med jourläkarcentral. Kommunikationerna till och från området är goda med en ny hållplats där bussar stannar precis utanför.

Läs mer om kv Skärvet här

År 2016 färdigställde vi 211 lägenheter och just nu (våren 2017) pågår produktion av 430 bostäder. Under 2016 utförde vi underhåll för ca 83 miljoner kronor i ett 100-tal olika projekt.

Vi är ett kommunägt bostadsbolag i Växjö. Totalt har vi ca 8 900 lägenheter, varav 1 900 studentlägenheter och 42 000 kvm lokaler. Hos oss arbetar ca 100 medarbetare inom olika yrkesområden.