​Växjöbostäder släpper 54 hyresrätter på Södra stationsområdet idag!

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2016 18:54 CET

Växjöbostäder släpper 54 hyresrätter på Södra stationsområdet idag!

Växjöbostäder håller ett fortsatt högt tempo i byggandet för att bidra till fler attraktiva bostäder i Växjö. Idag den 16 november släpper Växjöbostäder 54 moderna hyresrätter (1-4 rum och kök) på kvarteret Pilgrimen 2 på Södra stationsområdet. Inflyttning från november 2017.

Hyresrätterna har hög standard. Ekparkett i vardagsrum, kök och samtliga sovrum. Kaklade badrum med klinker på golv, tvättmaskin och torktumlare. Köken är utrustade med diskmaskin, spis med induktionshäll samt kyl/frysskåp eller kyl och frys. Många av lägenheterna har två balkonger.

På bottenplan finns 2-3 lokaler på totalt 440 m2. Kvarteret har en gemensam innegård. P-platser kommer finnas i ett parkeringsgarage.

- Vi är unika! Vi är det enda kvarteret på Södra stationsområdet som erbjuder hyresrätter. Med en hyresrätt får du ett enkelt boende i hjärtat av Växjö. Du har koll på dina kostnader och behöver du hjälp med något i din lägenhet är vi bara ett samtal bort, säger Maria Säterdal, VD Växjöbostäder.