Vagabond lanserar specialmagasin om mat

Idag lanserar Resemagasinet Vagabond ett nytt specialmagasin, Vagabond MAT. Ett magasin fyllt med inspiration, recept samt tips och råd. Bland annat får läsaren ett smakprov på hemlagad mat från Indien, vilka smaker som är godast i Vietnam och vart du hittar de bästa hamburgarna i New York.

Vagabond förstärker nu sin ställning som Sveriges största resemagasin och ger ut ett nytt specialmagasin med en djupdykning i de senaste trenderna av internationell mat- och dryckeskultur. Resemagasinet Vagabond har tidigare gett ut storsäljande och hyllade specialmagasin med de senaste trenderna för aktuella resmål så som Vagabond USA, Vagabond Thailand och Vagabond Afrika.

– Läsarna kan förvänta sig ett snyggt förpackat magasin med ett innehåll som vi också brinner för, mat och resor. Mat har alltid varit en naturlig del i våra resereportage och därför känns det extra roligt att få ge ut ett helt magasin med reseskildringar om just detta, säger Tobias Larsson, chefredaktör och ansvarig utgivare för Vagabond MAT.

– Jag tror att våra traditionella läsare som är intresserade av resor och turism också kommer att uppskatta Vagabond MAT. Förhoppningen är att ytterligare en läskrets, de matintresserade, ska få upp ögonen för och inspireras av vårt magasin, säger Helena von der Esch, marknadschef på Resemagasinet Vagabond.

Vagabonds läsare bor i hela landet och målgruppen som företrädesvis är välutbildad med god ekonomi visar stort intresse för i första hand resor men även för mat och dryck samt äventyr och upplevelser.

Upplaga:
Antal sidor:
Förlag:
Egmont Tidskrifter
I butik:
19 april–19 juni 2011
Utgivningsfrekvens:
One-shot

• semester
  • vagabond mat
  • vagabond
  • mat och resor
  • new york
  • semesterresa
  • resemagasinet vagabond
  • resor

Resemagasinet Vagabond ingår i Egmont Tidskrifter AB. Egmont Tidskrifter AB är utgivare av ett 30-tal magasin och webbplatser i Sverige, omsätter cirka 550 msek och har cirka 230 anställda. Bolagen ingår i den danska mediekoncernen Egmont som är en av Skandinaviens ledande mediekoncerner.Egmont står bakom veckotidningar, magasin, serietidningar, böcker, filmer, tv-program, biografer och tv-stationer samt interaktiva spel, spelkonsoler, musik och en lång rad digitala medier. Egmont utger medier i mer än 30 länder, har 7 600 medarbetare och en omsättning på 1,6 miljarder EUR.

Tobias Larsson

Presskontakt chefredaktör Resemagasinet Vagabond 08-555 240 08