Vagabond expanderar i Italien

Vagabond växer internationellt och nu senast satsar modevarumärket på den italienska marknaden med ny skodistributör samt nyöppnat showroom i Milano.

Efter en ökad efterfrågan satsar nu modeföretaget Vagabond på att expandera runt om i världen. Inför våren 2015 tar varumärket ett större grepp om den italienska marknaden genom att låta skodistributören Stiù ta hand om distributionen för hela Italien.

”I ett distributörssamarbete är det viktigt att vi delar samma värderingar och strategi kring sortiment och distribution. Så är det även med Stiú och vi uppskattar deras erfarenhet och fingertoppskänsla för mode” säger Klas Andersson, Sales Division Director på Vagabond.

Ett nyöppnat showroom i Milano blir startskottet och för Vagabond är den italienska etableringen en milstolpe. ”Vi startade vår verksamhet med designstudio i Toscana så det känns väldigt speciellt för oss att sälja skor i Italien” säger Creative Director Marie Nilsson Peterzén, en av grundarna av Vagabond.

Utöver Italien finns Vagabond på ytterligare 41 marknader i världen såsom England och Frankrike samt de senaste tillskotten Spanien, Nya Zeeland och Kanada.