Svensk design underlättar för barnfamiljer på semestern

För ett år sedan presenterades en ny barnmöbel serie på den svenska marknaden. Idag säljs kombinationsmöbeln Vaggaro One på allt från NK i Stockholm till exklusiva barnbutiker i Paris och designgallerier i Milano. Att kunna bära med sig sin egen barnmöbel till vänner, restauranger och på semestrar ger komfort och trygghet som uppskattas av föräldrar världen över. Vaggaro består av en gemensam beställning och tre utbytbara sitsar – en vagga, en babysitter och en matstol.

Bakom design och funktion för Vaggaro står produktutvecklaren Fredrik Bergling. Enkelheten att fälla ihop sin barnmöbel och att kunna bära den med till grannar, caféer och stränder tror han är den främsta anledningen bakom seriens succé.

– Som barnfamilj har man ofta mycket att bära med sig. Vaggaro tar inte mer plats än ett paraply i hopfällt läge och ställningens låga vikt på 1,6 kilo gör den lätt att hänga över axeln eller placera under barnvagnen. Det här är en mobil möbel som underlättar livet för småbarnsföräldrar samtidigt som den ger barnen en trygg och bekväm närmiljö, både hemma och när nya platser besöks, säger Fredrik Bergling.

Vaggaro - för den aktiva familjen

Möbelns stilrena design och möjlighet att flytta runt den även i hemmet är något som visat sig uppskattas av många föräldrar. Vaggaro är lika användbar vid det egna mat- eller soffbordet som hemma hos mor-och farföräldrar och på resande fot.

– Det här är en möbel som saknar motsvarighet på marknaden, både vad gäller design och funktion. Förutom att Vaggaro är en ombonad och säker möbel för barn väljer många föräldrar Vaggaro för att det är en vacker möbel att ha stående framme. Nu på sommaren ser vi även hur café och restaurangägare uppskattar seriens smidiga design på uteserveringarna, säger Nathalie Partoucheåterförsäljare av Vaggaro och ägare till Suède Import i Paris.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

För mer information kontakta:

Anders Grabe, marknadsansvarig Vaggaro: mobil: +46 70 432 44 82, mail: anders.grabe@vaggaro.com

För högupplösta bilder se: www.vaggaro.com/press