European Furniture Group väljer Valentin&Byhr

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 09:00 CEST

Den internationella inredningskoncernen European Furniture Group väljer Valentin&Byhr som ny kommunikationspartner efter en pitch. Ett strategiskt helhetsgrepp och en tydlig vision om EFG:s möjligheter avgjorde pitchen.

Samarbetet innebär att Valentin&Byhr i ett första skede kommer ta ett grepp om EFG:s varumärkesstrategi och hierarki för att så småningom se över hela koncernens interna och externa kommunikation i samtliga kanaler.

– Vi är väldigt stolta över att få vara en del av EFG:s spännande utmaningar i att förflytta sitt varumärke på den europeiska marknaden, säger Niclas Lydeen, Creative Director på Valentin&Byhr.

EFG är en av Europas ledande inredningsleverantörer av kontorsmöbler och möbler för offentlig inredning. I EFG:s erbjudande ingår bland annat inredningslösningar där företaget tar hela projektansvaret, från idé och planering till installation. Koncernens produktutbud består av så väl egna varumärken som EFG och SAVO samt inredning från flera samarbetspartners.

– Vi är mycket nöjda över valet av byrå. Valentin&Byhrs arbetsprocess och tankar kring varumärkesarbete känns rätt för oss, säger Magnus Fager, Marknadsdirektör på European Furniture Group.

– EFG är ett uppdrag där vår samlade kompetens får komma till sin rätt – från varumärkesstrategi till konceptutveckling och kommunikation i alla kanaler på en internationell marknad. EFG har dessutom en ambition som vi triggas av, nämligen att bli bäst i klassen, avslutar Marin Ahlgren, Agency Director på Valentin&Byhr.

Mer information, kontakta:

Martin Ahlgren, Valentin&Byhr, +46 706 29 99 85 eller martin.ahlgren@valentin.se

Valentin&Byhr är ett kommunikationshus där vi skapar effektiv kommunikation genom att integrera det senaste inom strategi, kreativitet och design. Vi tar fram det bästa möjliga med media, verktyg och människor och vi försöker alltid nå längre, förflytta gränser. Vårt mål är tydligt: vi ska hjälpa våra kunder att växa - så att vi kan göra detsamma.