Valentin&Byhr i samarbete med Avicii

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 14:35 CET

Svenska DJ:n och musikproducenten Avicii lanserar nu sitt senaste projekt; The Avicii Hotel i Miami. Bakom hotellets designkoncept står At Night Management tillsammans med Valentin&Byhr, Royce och J Design.

Det är under musikfestivalen Miami Winter Conference och Ultra Music Festival den 15-24 mars som Avicii tar över Miami Beach’s Marlin Hotel. Hotellet kommer att erbjuda besökaren en dygnet-runt upplevelse i sann Avicii anda där allt från tvålarna och badrockarna till hotellets konst kommer vara i framtagna i Avicii-manér.

-  Jag älskar själv housemusik vilket gör det extra roligt att jobba tillsammans med en så stor och aktuell artist som Avicii säger Benjamin Lega, creative director för projektet. Jag har arbetat nära ihop med Roy Ghazizadeh (Royce) och tagit fram ett designkoncept som ska kännas modernt, innovativt och som sticker ut i neonstaden Miami bland alla andra aktiviteter som kommer att pågå under musikfestivalen.

För ytterligare information kontakta Benjamin Lega på 0702 328 022 eller benjamin.lega@valentin.se

Valentin&Byhr är ett kommunikationshus där vi skapar effektiv kommunikation genom att integrera det senaste inom strategi, kreativitet och design. Vi tar fram det bästa möjliga med media, verktyg och människor och vi försöker alltid nå längre, förflytta gränser. Vårt mål är tydligt: vi ska hjälpa våra kunder att växa - så att vi kan göra detsamma.