Valentin&Byhr värvar Pärsons

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2013 13:49 CEST

Marknadsledande påläggsföretaget Pärsons väljer kommunikationshuset Valentin&Byhr som samarbetspartner.  Valentin&Byhr kommer att fungera som strategisk partner och uppdraget involverar större delen av kommunikationshuset.

För många svenskar är Pärsons synonymt med tunna skivor, Sveriges mest sålda pålägg.  Numera har Pärsons drygt femtio olika påläggsvarianter i sin portfölj och kan titulera sig störst på pålägg inom den svenska dagligvaruhandeln.

-Vi kände ett behov att utveckla ett samarbete med en reklambyrå som kan verka som vår strategiska partner. Valentin&Byhr har goda erfarenheter från vår bransch via deras långa samarbeten med bl.a Santa Maria. De har förståelse för dagligvaruhandeln ur både ett leverantörs- och konsumentperspektiv men också, inte minst, utifrån butiks- och grossistperspektivet, dvs. våra kunder, vilket är väldigt viktigt för oss på Pärsons. Vi har nu samarbetat i drygt ett halvår och jag har mött en flexibel, lösningsorienterad och engagerad byrå med högt i tak vilket passar oss utmärkt, säger Sofia Hyléen Toresson, marknadschef på Pärsons.

Framtiden för Pärsons är ljus och fokus kommer att ligga på fortsatt produktutveckling inom segmentet smörgåsmat. Uppdraget för Valentin&Byhr innebär kommunikationsaktiviteter både i och utanför butik som ska driva intresset och tillväxt för kategorin pålägg.

-Det är fantastiskt kul att få jobba med det ledande varumärket inom påläggssegmentet och vi ser stor potential i Pärsons. Att vi får detta förtroende är ytterligare ett bevis på att vi är väldigt duktiga på dagligvaruhandeln, säger Magnus Tengby, Creative Director på Valentin&Byhr.

För ytterligare information:

Magnus Tengby, Creative Director Valentin&Byhr, 0708-409 965 eller magnus.tengby@valentin.se

Sofia Hyléen Toresson, marknadschef Pärsons, 035-260 15 20 eller sofia.hyleen@hkscan.se

Valentin&Byhr är ett kommunikationshus där vi skapar effektiv kommunikation genom att integrera det senaste inom strategi, kreativitet och design. Vi tar fram det bästa möjliga med media, verktyg och människor och vi försöker alltid nå längre, förflytta gränser. Vårt mål är tydligt: vi ska hjälpa våra kunder att växa - så att vi kan göra detsamma.