Valentin&Byhr stärker upp med tre topprekryteringar

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2017 13:30 CET

Dan Jönsson, Per Gustafsson och Anna Rosenqvist

Valentin&Byhr fortsätter sin rekryteringsoffensiv och anställer Anna Rosenqvist, Dan Jönsson och Per Gustafsson. Med de nya tillskotten förstärker byrån sitt B2B- erbjudande ytterligare.

Vid årsskiftet anställdes copywritern Dan Jönsson som närmast kommer från Maverick by Sigma där han också arbetade som creative director. Dan har gedigen erfarenhet av kommunikation inom B2B, där Volvo Group, Astra Zeneca och SAS utgör några av hans senaste kunduppdrag.

Utöver Dan stärker V&B upp verksamheten ytterligare med rekrytering av Anna Rosenqvist, som går in som planner med kundansvar, och Per Gustafsson som digital designer. Anna har tidigare arbetat på byråer som Welcom och Nine Yards som strategisk projektledare, med erfarenhet av framförallt kommunala bolag, stadsutveckling och FMCG. Även Per kommer från byråsidan och har tidigare arbetat på Londonbaserade AKQA och LBi med kunder inom bland annat retail, telekom och finanssektorn. Närmast kommer han från frilanskollektivet White Port.

”Jag är riktigt stolt över att ha Anna, Dan och Per hos oss som är tre topprekryteringar! Med de här personerna stärker vi upp vårt erbjudande av kommersiella koncept ytterligare och fortsätter vår positiva utveckling av byrån. Det här är en del av en rekryteringsoffensiv vi inledde i somras och vi söker efter fler nyckelkompetenser till byrån”, säger Magnus Tengby, VD på Valentin&Byhr.

Valentin&Byhr Reklambyrå AB är en reklambyrå i Göteborg, grundad 1988 av Magnus Valentin och Christer Byhr. Byråns VD är sedan 2016 Magnus Tengby. Valentin&Byhr har fler kvinnor än män på ledande positioner (2016) och är en av de största reklambyråerna i Göteborg. Bolaget är AAA-certifierat och har kontor på Vallgatan 30 i Göteborg. Valentin&Byhr har gjort kommersiella koncept för b la Volvo Bussar, Findus, Skanska, Göteborgs Hamn, Pärsons och Santa Maria.