10 nya öppningar i Vällingby Centrum under 2019

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2020 13:33 CET

Under 2019 har Vällingby Centrum välkomnat hela tio nya koncept bl.a. Lekia, Volkswagen och Arken Zoo. Newsec Property Asset Management som förvaltar Vällingby Centrum på uppdrag av fastighetsägaren Svenska Bostäder har även tecknat avtal med ytterligare två nya aktörer – Johnells och Mangal, med öppning under våren 2020.

Johnells öppnar sin 11:e butik i Vällingby

Under våren välkomnar Vällingby Centrum Sveriges äldsta och bäst etablerade multibrand-kedja Johnells. De kommer att öppna i fastigheten k:5 i en lokal på ca 1000 kvm.

”Vi ser väldigt positivt på att Johnells väljer att etablera butik i Vällingby Centrum då det kommer att fylla ett tomrum som funnits sedan Best of Brands lämnade sin yta i samband med deras konkurs förra året. Vi tror att Johnells kommer att passa en bred kundgrupp med sitt multibrandkoncept, säger Pernilla Andersson, centrumchef”.

”Det känns fantastiskt kul att öppna upp en ny fin Johnells butik i Vällingby Centrum under våren. Vi tror på läget i Vällingby som är en stark handelsplats i regionen med ett starkt flöde av människor med tunnelbana och bussar. Dessutom ger närheten till bl.a. Barkarby och Bromma en bra mix av kunder ur ett ekonomiskt och demografiskt perspektiv, säger Jan Thorstensson, delägare Johnells”.

Mangal BBQ satsar på ny restaurang

Mangal BBQ kommer under våren att öppna en ny restaurang i ett av centrumets bästa lägen, på Pajalagatan intill ett starkt flöde av människor vid t-bana och bussar. De kommer att erbjuda Vällingby Centrums kunder fantastiskt god grillad mat från tidig lunch till sen kväll.

”Att välkomna Mangal BBQ känns som ett steg i helt rätt riktning i vårt arbete med att stärka utbud och kvalité vad gäller café- och restaurangupplevelser i Vällingby Centrum, säger Pernilla Andersson”.

”Vi är väldigt glada att öppna en ny restaurang i Vällingby Centrum. Vårt mål är att göra Mangal BBQ tillgänglig på så många platser som möjligt. Mangal som betyder grill inriktar sig på just grill. Vi har även ett brett sortiment av hälsosamma grillade sallader och veganska rätter.”, säger Gafur Acaralp, delägare på Mangal.

Mangal öppnade sin första enhet 2002 och sedan dess har det hunnit bli 16 enheter utspridda i Sverige.

Positiva vindar för Vällingby Centrum

”Det känns fantastiskt att sammanfatta det gångna året med att konstatera att vi fått in en rad nya koncept både vad gäller kommersiella verksamheter samt mer servicebetonade verksamheter som nya kontors- och vårdaktörer, som alla fyller sin funktion i den ABC stad som Vällingby Centrum är. Att dessutom få börja det nya året med att välkomna två stycken nya aktörer med öppningar under våren, som båda kommer att erbjuda något som inte finns i Vällingby Centrum idag känns jättekul, säger Pernilla Andersson, centrumchef”.

För information om Vällingby Centrum, vänligen kontakta:Pernilla Andersson, Centrumchef, Vällingby Centrum
Telefon 076 894 45 45, e-post pernilla.andersson@newsec.se

Vällingby Centrum är inget vanligt köpcentrum. Här handlar du i en trevlig stadsmiljö med öppna gator och torg. Vällingby Centrum är mer än bara shopping – här finns också ett brett utbud av nöje, service, mat och kultur. Vi är helt enkelt hjärtat i Västerort. Vällingby Centrum har en total lokalyta om cirka 80 000 m² och ägs av Svenska Bostäder. Newsec förvaltar Vällingby Centrum, på uppdrag av Svenska Bostäder sedan den 1 januari 2012.

Kommentarer (0)

Kommentera