Flying Tiger Copenhagen öppnar i Vällingby City

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2017 07:00 CEST

Flying Tiger Copenhagen

Vällingby City har, genom Newsec, tecknat avtal om 310 kvm med butikskedjan Flying Tiger Copenhagen. Öppning av den nya butiken är beräknad till slutet av oktober.

Flying Tiger Copenhagen startade i Köpenhamn 1995 och i Sverige 2008. Idag har Flying Tiger Copenhagen 48 butiker i Sverige, 800 butiker i världen och finns i 30 länder.

”Vi tror starkt på Vällingbys läge och kundkrets. Det har varit många förfrågningar från våra kunder om att öppna i Vällingby! Vår framgång bygger mycket på våra inspirerande butiker som gör det underhållande att handla i och vi ser verkligen framemot att visa Vällingbyborna samt Västerort vårt fantastiska koncept”, säger Martin Sörenhag, VD för Flying Tiger Copenhagen.

”Vi erbjuder en upplevelse! När du kommer in till oss på Flying Tiger Copenhagen ska du känna dig som en miljonär. Här finns alla möjliga spännande saker och designprylar blandat med våra alldeles unika Flying Tiger Copenhagen produkter. Hos oss kan du shoppa loss ordentligt, gunga med till musiken, delta i tävlingar och event eller bara ta en selfie. Oavsett din plan så kommer du alltid bli överraskad på ett eller annat sätt hos oss!” Fortsätter Martin Sörenhag, VD för Flying Tiger Copenhagen.

Flying Tiger Copenhagen öppnar på Pajalagatan mellan Kfems entré och kommande Kulturskolans entré.

Vällingby City är inget vanligt köpcentrum. Här handlar du i en trevlig stadsmiljö med öppna gator och torg. Vi har flest butiker i Västerort, och Vällingby City är mer än bara shopping – här finns också ett brett utbud av nöje, service, mat och kultur. Vi är helt enkelt hjärtat i Västerort. Vällingby City har en total lokalyta om cirka 70 000 m² och ägs av Svenska Bostäder. Newsec förvaltar, på uppdrag av Svenska Bostäder, Vällingby City sedan den 1 januari 2012.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mattias Johansson, ansvarig Newsecs svenska förvaltningsverksamhet
Telefon 0768 71 50 52, e-post mattias.johansson@newsec.se