Bergendahls etablerar nytt livsmedelskoncept i Vällingby City

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 10:30 CEST

Bergendahls, som även äger City Gross, kommer att etablera sitt nya koncept M.A.T. i Vällingby City. M.A.T. kommer att ha en tydlig färskvaruprofil och erbjuda marknadens bästa matupplevelser och måltidslösningar samtidigt som man återknyter till forna tiders saluhallskänsla i upplevelse och bemötande. Butiken i Vällingby kommer att öppna 2014 och ligga i direkt anslutning till Åregaraget med 1000 p-platser, vilket gör den lättillgänglig för kunderna.
– Att den första Stockholmsbutiken etableras i just Vällingby City hänger bland annat samman med att de har 10 miljoner besökare, flest butiker i västerort och en spännande blandning av butiker, restauranger, caféer, kultur och service, säger Magnus Schön, etableringschef på Bergendahls.

Vällingby City har ett strategiskt läge i västerort där det saknats en matbutik av den här storleken. Etableringen av en storlivskedja är en viktig första pusselbit i det strategiska utvecklingsarbete som Newsec nu genomför tillsammans med ägaren Svenska Bostäder.

– Den nya M.A.T. butiken kommer att öka intresset för fler boende i västerort att göra sina matinköp i Vällingby City. Förutom det nya och attraktiva butikskonceptet kan vi erbjuda mycket god tillgänglighet för både bilburna och de som väljer att åka kommunalt, säger Peter Appelgren, Centrumchef för Vällingby City.

Den nya matbutiken kommer att etableras i den östra delen av Vällingby City där bland annat Clas Ohlson och Lidl idag finns lokaliserade och får en totalyta om 3600 kvm. Newsec kommer att leda etableringsprojektet fram till öppningen under nästa år.

För mer information kontakta:
Peter Appelgren, Centrumchef för Vällingby City
tfn: 072-199 46 06
e-post: peter.appelgren@newsec.se

Vällingby City är Sveriges mest moderna utomhuscentrum med 120 butiker, här handlar du i en trevlig stadsmiljö med öppna gator och torg. Vi har flest butiker i Västerort, men Vällingby City
är mer än bara shopping - här finns också ett brett utbud av nöje, service, mat
och kultur. Vi är helt enkelt hjärtat i Västerort.

Kommentarer (0)