Fastighets AB 3Hus tecknar samarbetsavtal med Våningen & Villan.

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2019 07:59 CEST

Marius Lorentzon, Link Arkitektur – Joakim Lindahl, Fastighets AB 3Hus – Johan Linde, Våningen & Villan framför illustration över Kv. Fregatten, Råå.

Genom ett samarbetsavtal med Våningen och Villan utvecklas Fastighets AB 3Hus ytterligare i ett steg mot att bli en av södra Sveriges mest attraktiva samhällsutvecklare och planeringen av prestigeprojektet Kv. Fregatten på Råå kommer att påbörjas inom kort.

-Då Fastighets AB 3Hus tar ett allt tydligare kliv in som bostadsutvecklare på den skånska bostadsarenan har nu ett större samarbetsavtal slutits mellan oss. Det här känns som ett naturligt steg att ta tillsammans då vi verkar i det utvecklingsområde som Fastighets AB 3Hus rör sig, säger Johan Linde, VD Våningen & Villan.

Pionjärprojektet blir kvarteret Fregatten på Råå, ritat av Link Arkitektur, som vann markanvisningstävlingen delvis på grund av den fina utformning med en tydlig inspiration från befintlig bebyggelse på Råå.

-Vi är mycket glada att kunna kungöra detta fina framtida samarbete och det känns tryggt att ingå samarbete med en verifierad mäklaraktör som kan saluföra våra projekt hela vägen hem i mål, säger Joakim Lindahl på Fastighets AB 3Hus.

Kontakt:
Joakim Lindahl, Fastighets AB 3Hus, 070-579 02 45
Johan Linde, Våningen & Villan, 040 98 11 77

Fastighets AB 3Hus har under ett decennium varit aktiva i Nordvästra Skåne som projekt- och fastighetsutvecklare inom såväl kommersiella fastigheter som bostäder. I dagsläget planeras för bostäder i Helsingborg Råå, Hässleholm, Trelleborg, Svalöv, Örkelljunga, Åstorp, Klippan samt Halmstad. För mer information se www.3hus.se