För tredje gången gillt utses Våningen & Villan till Gasellföretag av Dagens Industri.

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2018 16:48 CET

På plats i Malmö för att ta emot diplomet fanns Våningen & Villans VD Johan Linde tillsammans med Anna Ahlström, Anna Ekström, Therese Feuk & Ammar Talic. Bild: Dagens Industri.

Varje år utser Dagens industri Sveriges mest snabbväxande företag. Våningen & Villan fortsätter sin framgångssaga och har för tredje gången gillt utsetts till Gasellföretag. Våningen & Villan är som mäklarföretag i södra Sverige ensamma om denna utmärkelse, något som såklart gör alla inom företaget extra stolta!

För att bli ett gasellföretag krävs att följande kriterier uppfylls
- offentliggjort minst fyra årsredovisningar
- en omsättning som överstiger 10 Mkr
- minst tio anställda
- ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
- minst fördubblat sin omsättning under samma tre år
- ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
- i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
- sunda finanser

Våningen & Villan grundades 1998 och har idag 15 kontor spridda över landet. Med kompetens från närmare 130 medarbetare är Våningen & Villans mål att göra varje bostadsaffär till den bästa, något som får våra kunder att återkomma gång på gång. Både villor och spännande bostadsrätter ryms under Våningens tak, vi är dessutom en stor förmedlare av nyproduktion med Stockholm och Södra Sverige som huvudområde.