VERNISSAGE - VANN Spa Hotell Konferens

Den framgångsrike skulptören Carl-Gustaf Ekberg håller Vernissage på VANN Spa Hotell Konferens den 1 maj 2016. Genom att visa skulpturerna offentligt på hotell- och konferensanläggningar vill Carl-Gustaf Ekberg ge alla en möjlighet att få åtnjuta vacker konst, även den målgrupp som ej har möjlighet att besöka konsthallar och Gallerier.

Carl-Gustaf är född i Stockholm och utbildade sig till civilingenjör vid KTH år 1954. Efter 35 år inom byggbranschen och som företagskonsult påbörjade han år 1988 sju års studier hos skulptören och mentorn Axel (Wallis) Wallenberg (1898-1996). 1996 startade Carl-Gustaf en bronsutställning vid större företag och hotell i Stockholmsområdet. Denna utställning kom sedan att bli vandringsutställningen ”Ekberg European Exhibition Tour” som innefattade totalt 44 uppskattade utställningar i fem olika länder.

Idag finns Bronsutställningen ”Ekberg European Exhibition Tour” hos oss på VANN vilket vi är mycket glada för säger Jan Skoglund, VD på VANN Spa Hotell Konferens.

Carl-Gustaf anser att en vacker och abstrakt skulptur kan uppfattas som en kraftkälla som påverkar var och en som betraktar den. Hans önskan är att hans skulpturer – små som stora – skall ge betraktaren en positiv ”kick”, en slags stimulans och inspiration i livet. Detta är någonting som vi valt att belysa, eftersom mycket av vår verksamhet handlar om just positiva ”kickar”, stimulans och inspiration säger Lina Nielsen, Projektledare för Vernissagen på VANN Spa Hotell Konferens.

VANN vill erbjuda upplevelser inom flera områden. Vår fantastiska belägenhet vid Gullmarsfjorden ger möjlighet till en aktiv ledighet samt att vi står för mat- och dryck i toppklass säger Jan Skoglund.

Vernissagen hålls den 1 maj 2016 klockan 14.00-16.00.

Besöksadress:
VANN Spa Hotell KonferensLingådde, 454 80 Brastad
www.vann.se
www.cgekberg.com

• Konst

• lysekil
  • vann spa hotell och konferens
  • vann spa
  • vann
  • spa
  • hotell
  • vernissage
  • konferens
  • bohuslän
  • spahotell
  • västsverige
  • kultur
  • konst

Checka in. Andas ut. Vann är ett fyrstjärnigt hotell, miljöcertifierat och Svanenmärkt, med 151 dubbelrum och 5 sviter. Flera av dubbelrummen kan göras om till familjerum och 8 rum är handikappanpassade. Hotellet är vackert beläget i ett naturreservat vid Gullmarns strand. Gullmarn är Sveriges enda tröskelfjord med ett på många sätt unikt marint liv och den har därför blivit utsedd till marint skyddsområde. När du har checkat in och ställt ner ditt bagage rekommenderar vi att du antingen klär på dig och går ut – den närmaste omgivningen bjuder på väldigt mycket som är värt att se – eller klär av dig och går ner till vårt spa. Här finns ovanligt mycket som talar för att du kommer att trivas. På 1 000 kvm kan du njuta av sex pooler, tre bastu och ett stort urval av behandlingar. Under den varma delen av året har vi även vår utomhuspool.

Jan Skoglund