Ellen Olsson slog banrekordet i Vansbro Tjejsim med tre sekunder. Foto: Mickan Palmqvist

Vansbrosimningen 2018 avslutades med ytterligare ett banrekord

Vansbrosimningen 2018 avslutades på topp med strålande solsken och ytterligare ett banrekord. Med jubel och hurrarop välkomnades Skåre Swim club's Ellen Olsson in i mål och slog det sex år gamla rekordet med tre sekunder.

Dagen inleddes med Vansbro Kortsim. På herrsidan blev det Hugo Riberio från Portugal som segrade på tiden 10.47, i damklassen vann Cassandra Eliasson på 13.19. Många duktiga ungdomar simmade sedan Vansbro Ungdomssim, de startade i tre olika åldersgrupper pojkar/flickor 10-12, 13-14 och 15-17 år.

Där efter inleddes Vansbro Tjejsim, och det med besked. Publiken fick bevittna en dunderprestation från Skåre Swim club´s Ellen Olsson, som kammade hem sin andra raka seger och dessutom slog nytt rekord med tiden 10.54. Vansbro Tjejsim bjöd fortsättningsvis som alltid på en härlig stämning i vattnet och längs bryggorna, i och med dagens lopp fullbordade många deltagare sin Tjejklassiker

Vansbro Kortsim:

Herrar