Fantastiska fontäner!

Många tror att en fontän är förenat med extremt mycket skötsel och en omfattande anläggningsjobb. Självklart finns det fontäner som kräver både grävmaskiner och gjutformar men det behöver inte vara komplicerat. Hos Haddonstone finns en rad enkla lösningar med självcirkulerande fontäner. Här behövs inget tillflöde av vatten, enbart ett bra fundament och el till pumpen som oftast ingår. Lätt som en plätt får du det efterlängtade ljudet av vatten i din älskade trädgård.

Haddonstones fontäner finns både i klassisk design och historiska kopior men också i modernare utformning i alla former och storlekar. Pump ingår oftast i de mindre fontänerna medan de större ger flexibilitet att välja vatteneffekt.

Se bifogade bilder och individuell information om varje fontän. Alla fontäner är beställningsvara och säljs enbart via Vansta Trädgård.

Med varsam behandling är Haddonstones material underhållsfritt. Likaså är materialet frostsäkert förutsatt att dräneringen på krukor och andra kärl kontrolleras och att de töms och täcks före vintern.

Haddonstones fontäner görs ibland i TecStone, ett material med en något slätare, mer vattenavvisande yta.

Managing Director
VANSTA TRÄDGÅRD AB