En julklapp med beröring från Varbergs Kurort

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2012 16:04 CET

Vem vill inte ge med hjärtat? Varbergs Kurort använder händerna på samma gång! Istället för att ge julklappar till kunder och leverantörer, har Kurorten i år valt att besöka Carema pensionärsboende i Varberg och bjuda de vårdtagare som önskar på fri beröringsmassage.

Carina Wallberg, spachef Varbergs Kurort:
- Vi vill dela med oss av, och ge bort, det vi gör allra bäst: beröring. Det kommer att vara många som blir glada av vår tjuvstart på julklappsutdelning. Vår förhoppning är att detta ger ringar på vattnet och att fler i vår bransch känner sig inspirerade att göra detsamma.

Lotta Adamsson, verksamhetschef på Carema Breared, Varberg:
"Detta är en fantastisk julklapp till våra boende, som vi är väldigt glada över! Taktil beröring vet vi har en positiv effekt i omvårdnad.”

För mer information, välkommen att kontakta:
Carina Wallberg, spachef Comwell Varbergs Kurort
E-post: carina.wallberg@comwell.se

Comwell Varbergs Kurort ingår i den skandinaviska koncernen Comwell A/S som totalt driver 15 olika hotell-, spa- och konferensanläggningar i Danmark och Sverige. Det var Comwell som 1992 introducerade spabegreppet på den svenska marknaden. På konferenssidan har koncernen utvecklat möteskonceptet Comwell MeetingDesign™. Comwell Varbergs Kurort och Comwell Aspenäs i Lerum är Svanenmärkta anläggningar. www.varbergskurort.se

Kommentarer (0)

Kommentera