Silvermedalj i tävlingen Sveriges bästa konferenskock

Varbergs Kurorts souschef Eric Håkansson fick på måndagskvällen silvermedalj i tävlingen Sveriges bästa konferenskock.

Tävlingen anordnas av IACC (International Association of Conference Centers) och gick av stapeln i Sigtuna. Uttagna kockar från svenska konferensanläggningar tävlade mot varandra genom att på begränsad tid (30 minuter), med på förhand okända råvaror, tillaga och presentera varsin varmrätt.

Eric tilldelades silver för sin rätt – som var en brödstekt pilgrimsmussla serverad med råstekt svartkål, syltade rötter, halstrad skreitorsk, brynt smöremulsion och härligt broccolicrunch.
-Det känns fantastiskt. Jag brinner för äkta matlagning och det är en konst att laga till konferensgrupper. Ofta satsar man på extra rustik mat som mättar, smakar gott och presenteras snyggt, säger Eric Håkansson som arbetat på Varbergs Kurort i tre år.

För mer information, kontakta:
Palle Messman
Food and Beverage Manager, Comwell Varbergs Kurort
E-post: palle.messman@comwell.se

• varbergs kurort
  • spa
  • comwell
  • comwell varbergs kurort
  • hotell
  • konferensverksamhet
  • varberg

• Skåne