En praktikants erfarenheter från ett tibetanskt exil-samhälle i Indien

Nyhet   •   Aug 25, 2017 08:35 CEST

Dharamsala, i norra Indien, är en speciell stad belägen 2000 m högt upp i Himalaya – ett säte för den tibetanska exil-regeringen och hem till Dalai Lama och tusentals tibetaner som lever i exil. Emma Forsberg pratar om detta, om avfallshantering och miljöfrågor samt många andra utmaningar som invånarna i Dharmsala ställs inför dagligen.

Var:

Östasiatiska museet, Stockholm

När: 29 augusti 2017 kl. 18:00-19:30

Pris: 80 kr

Emma Forsberg är 28 år och arbetar i vanliga fall som projektledare inom miljöfrågor på Hifab med fokus på hållbart byggande. Emma har en högskoleingenjörsexamen inom kemiteknik och en mastersexamen i miljövetenskap. Under hösten 2016 och början av 2017 gjorde hon en praktik på en miljöorganisation i Norra Indien under 5 månader. Hon brinner för miljöfrågor och känner att hon hittat hem i området där hon får kombinera sin kompetens inom miljöområdet med praktiskt utvecklingssamarbete.

----------------------------------------------------------------
Vid uppvisandet av medlemskort går Östasiatiska museets vänförening gratis på detta föredrag. Gäller också Etnografiska och Medelhavsmuseets vänföreningar.
OBS! Plats måste bokas!

Kommentarer (0)