Inbjudan till pressvisning av Stolthet & Framgång

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2014 08:49 CEST

Lördag den 10 maj invigs utställningen Stolthet & Framgång på Värmlands Museum. Det är en unik samling med mer än 140 originaltröjor från världens största fotbollsspelare som kommer att visas upp. Nu har vi glädjen att bjuda in till en pressvisning av utställningen:

Dag: torsdag den 8 maj
Tid: 10.00
Plats: Värmlands Museum i Karlstad

Samlingen har byggts upp av Paolo di Pilato från Bergamo, Italien. Det är också en stor ära för oss att Paolo själv medverkar vid pressvisningen. Paolo är en hängiven fotbollsentusiast med unika kontakter i den internationella fotbollsvärlden. Till vardags driver han en familjerestaurang i gamla staden i Bergamo.

Utställningen kan genomföras tack vare ett samarbete mellan Värmlands Museum, Carlstad United och Paolo di Pilato. Stolthet & Framgång invigs på lördag den 10 maj kl 13.00 av fotbollsprofilen Thomas Nordahl, Annelie Larsson ordförande i Värmlands Fotbollsförbund, förre sportjournalisten på Aftonbladet Lasse Sandlin samt Per-Inge Lidén, Kultur & Fritidsnämndens ordförande i Karlstad Kommun.

Varmt välkommen till pressvisningen!

Marie Östblom, Värmlands Museum
Anders Warnestad, Carlstad United

Värmlands Museum är ett av Sveriges mest välbesökta länsmuseer med cirka en kvarts miljon besökare per år. Vi vill visa och förmedla kulturhistoria och konst för att ge upplevelser och insikter om vad det är att vara människa, belysa samtidsfrågor och ge ett vidgat perspektiv på samhällsutvecklingen. Värmlands Museum är en viktig mötesplats med ett rikt programutbud. Vi strävar efter delaktighet och vill nå alla länsinvånare genom en bred verksamhet i hela länet, bland annat genom våra fyra filialer.