Västanå Teater Välkomnar  "The devils purse and The other people"

Västanå Teater Välkomnar "The devils purse and The other people"

Förra året startade Västanå Teater en ny gästspelscen i Sunne under namnet Västanå Teater Välkomnar. Först ut i höst välkomnar vi performance-berättaren Dominic Kelly i ett spännande samarbete med folkmusikerna Bridget Marsden - fiol och Leif Ottosson - accordeon. Tillsammans bjuder trion in till en trollbindande kväll av berättelser och musik.

Dominic Kelly, internationellt erkänd berättare från England som beskrivs av BBC Radio som a master storyteller, presenterar här sin senaste föreställning The Devil’s Purse – ett spännande nytt samarbete med folkmusikerna Bridget Marsden (UK) och Leif Ottosson (SE), som även har skrivit musiken till föreställningen.

The Devil’s Purse har väckt stor uppmärksamhet på berättarscenen i Storbritannien efter en bejublad premiär på Settle Storytelling Festival, och slutsålda föreställningar i bl.a. Stockholm och Londons West End tidigare i vår.

Senare under hösten kommer Västanå Teater Välkomnar att gästas av Väsen och Ale Möller Band.

18/9 kl. 19:00 på Västanå Teater, Brårud.

För mer information: martin@vastanateater.se 073 542 44 04

Västanå Teater - väver in en guldtråd i vardagens gråa väv

Anna-Karin Sandell

Presskontakt Marknad & PR 070-747 46 18

Västanå Musik & Teater

Västanå Musik & Teater är sedan 2009 Värmlands regionteater och besöks av cirka 30 000 personer årligen. Västanå spelar över 50 föreställningar varje sommar på Stora scenen i Berättarladan i Sunne. Sedan hösten 2019 spelas även skolföreställningar och vinterföreställningar på teaterns vinterbonade scen Loftet. Teatern har också barn- och ungdomsverksamheten Unga Västanå. År 2023 breddades verksamheten till att omfatta musikevenemang och konserter. Konstnärlig ledare är Leif Stinnerbom.

Västanå Musik & Teater
Berättarladan 1