Varvs- och sjöfartshistorisk dag + pressvisning för Trollhättan och Titanic på Lödösehus.

Pressmeddelande  •  2012-04-05 13:26 CEST

Lördagen den 14 april är det Varvs- och sjöfartshistorisk dag på Lödösehus med invigning av utställningen Trollhättan och Titanic.

Program för dagen:

Kl. 11.30: Invigning av utställningen Trollhättan & Titanic. Esther O´Hara, Lödöse museum, berättar om Trollhättans koppling till Titanic.
Kl. 12: Konsert med Lilla Edets musikförening: svängig musik från seklets början.
Kl. 13: Nicklas Malmsjö från Innovatum, Trollhättan, berättar om Nohab & Titanic.
Kl. 14: Esther O´Hara, Lödöse museum, berättar om Trollhättans koppling till Titanic.
Kl. 15: Åke Karlsson, Varvshistoriska föreningen, berättar om ångmotorer.

Under dagen serveras Afternoon Tea i museet café.

I samarbete med Varvs- och Sjöfartshistoriska föreningen i Götaälvdalen och Innovatum i Trollhättan.

Pressvisning av Trollhättan och Titanic:

Torsdagen den 12 april kl. 13.00 är det pressvisning av utställningen Trollhättan och Titanic. Esther O'Hara från Lödöse museum berättar om utställningen.

För mer information:

Esther O'Hara, Lödöse museum
Tfn: 010-441 43 89/81
Mob: 0709-562188
esther.ohara@vgregion.se

Västarvet driver verksamheten på Bohusläns museum, Göteborgs Naturhistoriska museum, Lödöse museum, Forsviks Bruk, Slöjd & Byggnadsvård, Vänersborgs museum, Vitlycke museum och Västergötlands museum. Läs mer om Västarvet på www.vastarvet.se

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom