Marc Sätre, VD Västerås Padel Arena och Maria Fors, VD Västerås Citysamverkan.

Ny attraktion till Stora Torget i Västerås City

– Det känns otroligt roligt att kunna erbjuda barn, familjer, ungdomar och äldre att få prova på världens roligaste sport, mitt i hjärtat av Västerås City. Banan är unik i sitt slag. En dröm som blivit uppfylld. Tack till alla er som bidrar till att göra detta möjligt, säger Marc Sätre, VD på Västerås Padel Arena.

– Underbart att vi i Västerås Citysamverkan kan vara med och bidra till ett ännu mer levande och attraktivt city för alla. Vi ser särskilt fram emot att kunna bidra till att city blir ännu bättre för barn och barnfamiljer under sommaren. Något som alltid efterfrågas mer är platser anpassade för barn, säger Maria Fors, VD på Västerås Citysamverkan.

Under sommaren kommer Västerås Padel Arena att bjuda
Västeråsare och besökare på padel på Stora Torget

Direkt efter Västerås Cityfestival kommer man att påbörja monteringen av en mindre variant av padelbana. Den är i första hand till för barnen men fungerar även för vuxna nybörjare som vill prova denna populära sport. Arenan kommer att fungera som plats för både padel och padelfotboll. Varje vecka kommer

Västerås Padel Arena att finnas på plats för att lära ut och gå igenom grunderna i padel. Det kommer även att ske flera större event under sommaren. Redan nu kan ni boka in 20/7 samt 10/8 i era kalendrar. Följ Västerås Padel Arena och Västerås City på Facebook, där finns information, alla datum och tider som du behöver för att kunna prova padel.

Under tider där personal inte finns på plats finns det möjlighet att för en mindre summa samt deposition hyra racket och boll som är anpassad för spelen.

För mer information:
Marc Sätre, VD Västerås Padel Arena, 070-162 89 90
Maria Fors, VD Västerås Citysamverkan, 070-532 53 30

”Många människor, organisationer och företag genomför nu tillsammans en spännande kraftsamling för utvecklingen av centrala Västerås. Målet är att svara JA till ännu fler önskningar, behov och drömmar. Det ska bli ett city som knyter ihop ett expanderande Västerås. Det ska bli mera harmoni, flyt och lätthet. Det ska bli Sveriges bästa city – på en ny nivå.