Fyra nyheter som marknadsför Västerås för besökare

Västerås & Co lanserar fyra nyheter för att inspirera fler att besöka Västerås. Genom en ny webbsida, en ny digital reseguide, en ny app och årets besöksmagasin blir information om Västerås än mer tillgängligt för besökare.

Västerås  & Co  har nyligen lanserat en helt ny hemsida för besökare och Västeråsare. Webbsidan finns på svenska och kommer inom kort finnas i en engelsk version. Nu finns även en ny digital reseguide som även den innehåller inspirerande tips på sevärdheter, restauranger, kaféer, evenemang, shopping, aktiviteter och Västerås nöjesutbud. Guiden finns på svenska och engelska och är även nedladdningsbar som en gratis applikation för i Phone. Förhoppningen är att den ska vara nedladdningsbar för alla plattformar till sommaren.

– Vi lanserade nyligen en helt ny webbplats och ser guiden och appen som ytterligare ett viktigt komplement till våra ordinarie marknadsföringskanaler.  Dels för att attrahera fler besökare till Västerås men även för att ge besökare möjlighet till lättillgänglig information på plats säger Pernilla Törngren, ansvarig för affärsområdet privatresor på Västerås & Co.

Hemsidan och magasinet hittar du på: http://visitvasteras.se/

Guiden kan laddas ner från: http://www.arrivalguides.com/sv/Travelguides/Europe/Sweden/VASTERAS

Appen som är gratis laddas ner från Appstore.

För mer information  kontakta gärna:

Pernilla Törngren, ansvarig för Privatturism och Turistbyråchef , Västerås & Co,

021-39 01 01, pernilla.torngren@vasteras.se

Linda Jonas, PR-ansvarig, Västerås & Co, 021-39 01 14, linda.jonas@vasteras.se

Guiden och applikationen görs i samarbete med ArrivalGuides. Deras styrka är deras nätverk av partners inom resebranschen som till exempel bookings.com, hotels.com samt många flygbolag exempelvis Ryanair som flyger till Västerås.  Genom de aktörer som ingår i nätverket kan guiden laddas hem via ca 170 olika webbplatser. Över 50 miljoner resenärer använder årligen informationen för att låta sig inspireras, planera sin resa och få det mesta ut av semestern på destinationen.