Liberalerna återvänder till Västerås!

Liberalerna har nyligen beslutat att förlägga sina tre kommande större arrangemang till Västerås. Partiet, som tidigare hette Folkpartiet liberalerna, kommer att förlägga landsmötet 2017 samt riksmöten 2017 och 2018 på Aros Congress Center. Vid varje tillfälle deltar drygt 700 liberaler.

Liberalerna har en historia av att arrangera sina kongresser i Västerås. Senast 2015 arrangerade partiet riksmöte i staden och 2013 arrangerades både lands- och riksmöten här.

-Det är alltid lika trevligt att arrangera möten i Västerås och vi ser fram emot att arrangera våra tre största möten här de kommande åren. Våra riksmöten och landsmöten är viktiga mötesplatser där liberaler från hela landet samlas för att utveckla liberal politik, inspireras och träffa likasinnande, säger Anna Lundberg, organisationsutvecklare Liberalerna.

Liberalernas kongresser är värdefulla för Västerås. Deltagarna förväntas spendera över 12 miljoner kronor under besöken. Pengar som spenderas på logi, restaurangbesök, lokala transporter, shopping samt deltagaravgiften där mötesfaciliteter, middagslokaler samt aktiviteter ofta ingår. Även PR-värdet är stort då många av Sveriges nyhetsredaktioner bevakar kongresserna och rapporterar direkt från Aros Congress Center.

-Västerås är utan tvekan en av Sveriges bästa städer när våra politiska partier ska träffas. Det är enkelt att ta sig hit från hela landet och det är nära mellan hotellen och mötesanläggningarna när man väl är här. Aros Congress Center med sin erfarenhet och goda rykte av att vara en bra kongressanläggning bidrar också stort till att vi får fler att välja Västerås för sina kongresser, berättar Sofie Lidholm, försäljningsansvarig på Västerås Convention Bureau

För mer information kontakta:
Anna Lundberg, organisationsutvecklare Liberalerna, 08-410 242 11
Sofie Lidholm, försäljningsansvarig Västerås Convention Bureau, 021-39 01 19