Pressinbjudan: Världskongress om matturism till Göteborg

Pressmeddelande  •  2012-10-02 09:54 CEST

Pressinbjudan 2012-10-01

Nu är det klart att Sverige och Göteborg får stå värd för World Food Travel Summit, en världskongress om matturism. Den äger rum 21-24 september 2013, i samarbete med World Food Travel Association, Visit Sweden, Västsvenska Turistrådet och Göteborg & Co.

För att informera om kongressen inbjuder vi till pressinformation enligt följande:

Dag: fredag 5 oktober.
Tid: kl.12.30 (avslutas med lunch).
Plats: Clarion Post Hotel, Göteborg.

Mer information:
 Anders Johansson, press och media Göteborg & Co, 0706 01 16 63

Västsvenska Turistrådets arbetar för att stimulera företagande och ekonomisk tillväxt inom turismnäringen i Västsverige. Konkret ska Turistrådet bidra till ökad lönsamhet och nya arbetstillfällen i näringen. Den övergripande inriktningen av verksamheten har en stark fokusering på strategisk utveckling och marknadskommunikation. Utifrån den prioriteringen är Turistrådets organisation baserad på tre affärsområden:
• Marknads- och affärsutveckling
• IT-utveckling, omvärldskunskap, kvalitet och support
• Regional utveckling genom lokal och regional samverkan

Kärnverksamheten inom Västsvenska Turistrådet i övrigt rubriceras enklast med affärsutvecklingsområdena; Måltidsturism, Maritim Turism, Natur- och kulturturism och Mötesindustrin samt Utlandsmarknader. Övrig verksamhet drivs i olika projekt.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom